Mijn naam is Natasja Smit , De Beeldverbinder
Ik breng plezier en gemak (efficiëntie) naar scholen waarbij ik zaken graag terugbreng tot de essentie.
Als beeldverbinder breng ik mensen op de werkvloer in verbinding met zichzelf, waarbij ik gebruik
maak van beeld. Wat ben je nou eigenlijk aan het doen en wie ben je echt? Hoe krijgen we jouw
talenten en potentieel naar boven zodat er ruimte ontstaat om je te verbinden met de ander, de
bedoeling, de organisatie en de wereld waarin we leven.
Leiding geven aan jezelf zou je het kunnen noemen.
Ik kijk, luister en confronteer. Ik sta naast docenten, klap voor ze en spiegel ze. Zodat ze zelfbewust
de volgende stap kunnen zetten, passend bij waar de organisatie om vraagt en wat ze zelf kunnen of
willen kunnen. Daarbij hoeft niet alles volgens plan te lopen maar we willen begrijpen wat er wel
gebeurt.
Door mensen op de werkvloer leiding te laten geven aan zichzelf, probeer ik vanuit mijn
praktijkervaringen, drijfveren en ambities als Beeldverbinder (bij het Almere College en bij
Edunamics) mee leiding te geven aan een nog betere onderwijskwaliteit.
Beeldverbinder is niet zo maar uit de lucht komen vallen. Ik ben de jongste uit een gezin van 8. Daar
is mijn interesse voor gedrag en dynamiek begonnen. Later ging ik me meer en meer interesseren
voor wat er schuilgaat onder wat zichtbaar is. Ik zocht verdieping in transformationeel coaching,
beeldcoaching, onderwijskundig leiderschap en systemisch werken. Ik was docent lichamelijke
opvoeding, juf in het primair onderwijs, begeleider bij Reboundvoorziening, zorgcoördinator in
voortgezet onderwijs met een afgeronde opleiding Master Educational Leadership.
Ik ben energiek, nieuwsgierig, gepassioneerd, analytisch en een beetje rebels. Ik maak bewust, creëer
verbinding en heb een fascinatie voor groei en beweging. Dit geld voor mijn werk en daarbuiten. Zo
geniet ik enorm van de natuur en gaat er bijna géén dag voorbij zonder te dansen.